mobiel   video   colofon   specials   archief   links   e-mail   rss  
RSS-feed 'uitbarneveld.nl'
Nieuws uit Barneveld
  • nieuws
  • headlines
  • sport
  • opinie
  • beeld
  • stijl
  • spreek
  • travel
  • Alpe d'HuZes

DoorBrekers snelst groeiende kerk in Nederland

Nieuws Volkskrant beschrijft Barnevelds wonder

Luuk Esser
Datum: 28-04-08 (12:41)
Gelezen: 12911x
BARNEVELD De Barneveldse christengemeente DoorBrekers is de snelst groeiende kerk in Nederland. Dat meldt de Volkskrant vandaag in een achtergrondreportage over de gemeente. DoorBrekers begon in 2005 nog met 40 leden, momenteel zijn dat er 600. DoorBrekers predikt een orthodoxe leer in modern jasje. Diensten gaan gepaard met grote videoshows en optredens van een religieuze rockband. Op YouTube is een arsenaal aan filmpjes te vinden van diensten en andere activiteiten van de gemeente.
  • Midden Nederland Hallen (DoorBrekers)
  • Kerk lokt kinderen met Happy Meal (DoorBrekers)
  • Doorbrekers willen ook megakerk (DoorBrekers)
Tweet
Nieuws
   permanente link naar 'DoorBrekers snelst groeiende kerk in Nederland'   print  email   laatst geüpdatet - 14 mei 2008   
Minister ziet niets in vaccinatieplicht
  'Stel vaccinatie verplicht'

Commentaren

# 1390
28-04-08
@ 14:45
Link
Ongelooflijk. Je laat alles weg waar je persoonlijk een hekel aan hebt. Doet wat je niet laten kunt, leest wat je wilt lezen en alles mag. Dat is geen geloven, maar marketing.

Op een zeker moment zijn mensen dit waarschijnlijk ook weer zat. Passen we dan gewoon het format aan? De klant is blijkbaar koning.

Het artikel in de Volkskrant eindigt met de kern, "Paauwe: voor tien-, twintig-, of veertigduizend mensen. Waarom niet? Groei is van het begin af aan onze missie geweest".

Meer zielen, hogere omzet. Niet geheel onbelangrijk voor Paauwe die zelf, samen met zijn vrouw, blijkbaar volledig afhankelijk is van deze inkomsten. Op de site is verder niks terug te vinden over een bestuur in welke vorm dan ook.
~ Klaas
# 1391
29-04-08
@ 14:04
Link
Het succes van de `Doorbrekers` is eenvoudig te verklaren. Zeker is dat de gevestigde kerkgenootschappen niet naar de markt hebben gekeken en geen marktonderzoek doen. Wordt religie dan ook marktafhankelijk? Volgens mij is ze dat altijd al geweest. Maar het is een goede vraagstelling voor een gedegen onderzoek. Al in de Middeleeuwen was er een markt voor religie (de kerkenbouw en de aflaatmarkt). Dus waarom nu niet. Bij de doorbrekers is de tijd voor feest en symbolen ( en cimbalen) in de religie weer aangebroken. We nemen aan dat het alles ter ere van God is. We moeten er niet te negatief over oordelen. Bij excessen zal er vanzelf een tegenbeweging ontstaan van versobering en ascese. Gun iedere tijd haar eigen expressie in religie. Wie van soberheid en meditatieve stilte houdt zal zich hier niet veel laten zien denk ik. Voor die mensen zijn er nog plaatsen genoeg in de lege kerken van ons land. Of ben nu te cynisch?
~ Jan Vreeke
# 1392
29-04-08
@ 16:21
Link
Met het ontstaan van een tegenbeweging is op zich niet veel verkeerds; ik kan me voorstellen dat je in tijden dat het kerkbezoek terugloopt juist op zoek bent naar een kerk die bij je past, maar wat ik wel betreur, is dat elke tegenbeweging een eigen gemeenschapsruimte krijgt van de gemeente. Dat is natuurlijk niet nodig!
~ Sander
# 1393
30-04-08
@ 01:57
Link
Ik heb persoonlijk helemaal niks met die evangelichse gemeentes zoals de doorbrekers. van die verhalen van: ik kon geen kinderen krijgen en toen kwam ik bij de doorbrekers en ik was zwanger.. of ik was verlamd en toen kwam ik bij de doorbrekers en ik kon weer lopen.. krijg ik persoonlijk behoorlijk braakneigingen.. Ook vind ik het behoorlijk wat zeggen dat vooral mensen die in de shit zitten bij zo;n kerk komen; het is namelijk een soort tegen-drugs.. maar voor hoelang vraag ik me af.. Wat je ze volgens mij niet kan verwijten, is wat Klaas doet: Ik ben er van overtuigd dat de voorgangers deze kerk met de beste bedoelingen leiden, en niet om er geld mee te verdienen. 10% van het inkomen geven is inderdaad beetje debiel, maar is zeker niet om zich zelf te verrijken
~ frenkoll
# 1394
30-04-08
@ 01:59
Link
en als mensen van hun problemen afkomen door dit soort kerken vind ik dit in eerste instantie niet erg.
~ frenkoll
# 1395
30-04-08
@ 19:52
Link
Wij als gezin zijn al een lange tijd opzoek naar een fijne kerk...

Nou kunnen alleen maar zeggen LOF LOF en LOf aan de Heer.

Wat een fijne kerk zeg!!
~ Bosveld
# 1397
06-05-08
@ 10:13
Link
10% van je inkomen is niet debiel want het staat in de bijbel. Dus als je gelooft is het helemaal niet zo gek dat je dat aanneemt. De doorbrekers verkondigen altijd dat ze niet op zoek zijn naar mensen die al gesetteld zijn in hun eigen kerk maar naar mensen die nog niets hebben met het geloof of zich nergens thuis voelen. En dit is denk ik de reden dat ze oa hard groeien. Ik voelde me ook nergens thuis en nu ga ik weer met veel plezier naar de kerk. En met mij velen andere. De enige echte reden dat deze kerk zo hard groeit is God zelf.
~ Edo
# 1398
06-05-08
@ 14:18
Link
sinds wanneer staat 10% in de bijbel? heb het nog nooit kunnen vinden. kerken vragen dat van mensen om o.a. hun zendelingenwerk te kunnen verrichten. Vindt het persoonlijk niet kunnen, maar gelukkig hoor ik ook niet bij wat voor kerk of geloof dan ook.
~ Trueg
# 1399
06-05-08
@ 14:48
Link
Er staat in de bijbel dat je moet zorgen voor je naasten. Er staat nergens dat je per jaar 10% moet betalen om zo de dominee en het kerkgebouw te financieren. Veel van 'Actie Kerkbalans' blijft er niet over als deze posten zijn betaald.
~ arjen
# 1400
07-05-08
@ 00:13
Link
Lev 27,30
Van de opbrengst van het land, zowel de gewassen op de akkers als de vruchten aan de bomen, is een tiende als heilige gave voor de HEER bestemd.

Ik neem aan dat hier in duidelijk wordt vermeld dat God van je verlangt dat je een tiende aan hm geef.
~ Jarno
# 1401
07-05-08
@ 00:59
Link
Lastig voor een samenleving die grootendeels in de dienstensector werkzaam is. Om nog maar te zwijgen over het feit hoe je het aan hem moet toe doen komen. Als je alles letterlijk wilt lezen...
~ arjen
# 1402
07-05-08
@ 11:35
Link
dus jan modaal (goed voor ca 30000 per jaar) geeft 3000 aan de kerk. of gaat het om je nettoloon en dan voor of na belastingen. best lastig allemaal....
de eerste die dat daadwerkelijk doet, moet volgens mij nog geboren worden....
~ Trueg
# 1403
07-05-08
@ 12:02
Link
Even iets ophelderen? Die tienden staan in de Bijbel op de plaats waar er nog geen burgerlijke overheid was die via een belastingstelsel het geld kon herverdelen over de bevolking en voorzieningen in het leven kon roepen.
Het was een samenleving waar de religie regeerde en waar ook bestuur en rechtsspraak tot het domein van de religieuze top behoorde. Als we het vertalen naar nu waar we gemiddeld misschien meer dan 25% belasting betalen dan blijft er voor de kerk weinig over. Armenzorg via diaconieën komt nog maar weinig voor. Meestal gaat het geld naar doelen ver weg via Kerkinactie of Memisa of Woord en Daad. Feitelijk hoeft alleen nog maar geld ingezameld te worden voor personeel (predikanten) en gebouwen en eredienst. Dus 10% per gemeentelid is in dat geval al erg veel.
~ Jan Vreeke
# 1404
07-05-08
@ 12:10
Link
Goed punt Jan, de meeste taken zijn inderdaad overgenomen door de overheid. Wat de kerk ook doet met zijn geld, ik vind dat er wel controle op moet zijn en bij de Door Brekers zie ik weinig transparantie. Daar kiezen leden natuurlijk zelf voor.
~ arjen
# 1405
07-05-08
@ 13:28
Link
Jammer dat er niet op de veiligheid gelet is.
1 1000 personen in de veluwehal volgens mij staat dit niet in de gebruikgvergunning die door de brandweer afgegeven is.
2 constructies die aan het plafond cq dak opgehangen worden is dit berekent en mag dit van de gemeente
3 nooduitgangen die geblokkeert zijn?
4 brandslanghaspels die gebruikt worden voor het vullen van het doop(zwembad) volgens mij is dit berboden ivm kans op legionella.

en ga zo maar door
~ johan de Groot
# 1406
08-05-08
@ 00:24
Link
Ik denk dat de mensen die zich bezig houden met de opbouw heel goed weten wat ze doen. En volgens mij is het water wat uit een brandslang komt niet warm, en toen ik gedoopt werd was het water toch echt warm. Maar goed ik zou zeggen kom een keer langs en stel je vragen aan de mensen die over de opbouw gaan.
~ Jarno
# 1407
09-05-08
@ 11:15
Link
Over tienden kun je natuurlijk een hele discussie houden. Maar dat het alleen uit de tijd komt dat je geen belasting hoefde te betalen is niet waar.. Het volk Israel moest onder de koningen echt wel wat afdragen, en werd toch geacht tienden te brengen (zie Maleachi, waar ook staat dat je de tiendes naar Gods huis brengt). En ook in het NT zie je tienden geven terug in Hebreeen 7. Terwijl de Joden in die tijd gewoon belasting moesten betalen aan de Romeinen.
Afijn, je kan er lang en kort over praten. Tien procent geven kan gewoon. Ik doe het zelf ook van mijn brutoloon en ik heb met mijn studenteninkomen waarvan ik mijn eigen huis moet betalen nog nooit tekort gehad. God voorziet echt wel als je Hem eert.

En waarom een kerk zoveel geld nodig heeft? Omdat er buiten nog duizenden mensen rondlopen die nog nooit van God gehoord hebben of niet weten hoe goed Hij is. Ook in Barneveld. De kerk is nooit bedoeld als gezellig clubje voor de vaste kerkgangers, maar om de wereld te bereiken. Het zou dan ook goed zijn als kerken en gelovigen eens zouden stoppen met kritiek leveren op elkaars manieren. Hoe verwacht je dat mensen naar kerken komen waar ze mede-gelovigen constant afbranden?
Ik heb het bij Doorbrekers uitstekend naar mijn zin, ik zie dat er de bijbel gepreekt wordt en ik zie een kerk ontstaan die streeft naar het plaatje dat de bijbel van de kerk schetst. Maar ik ben blij met iedereen die ergens anders God vindt! En tot slot: Als je nog nooit geweest bent, dan zou ik eens langskomen. Kan je oordelen op basis van wat je zelf hebt gezien.

Tot slot: Leuke site Luuk en Arjen, en wie er nog meer achter mogen zitten!
~ Rick
# 1408
09-05-08
@ 11:42
Link
Wat ik mezelf afvraag als ik deze discussie lees is waarom de leden van de doorbrekers het afdragen van een tiende wel letterlijk nemen en andere zaken uit de bijbel niet. Zoals als voorbeeld in het artikel in de krant staat gaan de jongeren na de dienst naar de mcdonalds, maar volgens mij staat er ook letterlijk in de bijbel (de wet) dat de zondag een rustdag is en je niet mag werken en er ook niet voor je gewerkt mag worden. Volgens mij ben je dan niet echt consequent.
~ Martijn
# 1409
09-05-08
@ 14:01
Link
Ik ben er zelf geweest - een aantal weken terug. Puur om eens te zien wat het nou inhoudt, zo'n dienst van de DoorBrekers. Ik heb zelf niets met hun leer, manier van diensten en geloof, maar ik zag wel een hoop blije gezichten. Ook vond ik - wat deze club nogal vaak wordt verweten - het evangelistische karakter meevallen. Het was niet zo dat ik als agnost of hoe je het ook maar wilt noemen in een hokje werd geplaatst en werd opgedrongen te denken zoals iedereen binnen de DoorBrekers.

Wel is mijn ervaring dat het lastig discussiëren is met leden, omdat Gods woord nou eenmaal boven alles is verheven. Meestal strandt een discussie dan op teksten uit de Bijbel.
~ Luuk
# 1410
09-05-08
@ 14:55
Link
Uiteindelijk moet je zelf bepalen hoeveel je wilt bijdragen, als 10% makkelijk gaat zoals Rick stelt, maak je je er misschien nog te makkelijk van af.
~ arjen
# 1411
09-05-08
@ 15:57
Link
@Luuk: Daar heb ik respect voor en dan kan je inderdaad oordelen. Jammer dat ik je niet even gesproken heb. Ben wel benieuwd hoe het bij De Volkskrant is.

@Arjen: Mee eens. Naast je tienden kan je dan ook gewoon een gift in de collecte stoppen op zondag.

@Martijn: In het NT (o.a. Romeinen 3 en Galaten 3) staat ook dat je wanneer je in Jezus gelooft niet meer onder de wet leeft en dat je door het houden van de wet niet in de hemel gaat komen. Wat overigens weer niet betekent dat je er op los mag zondigen. Maar als je bijvoorbeeld Romeinen 14 leest staat daar dat de een bepaalde dagen in ere houdt voor God en de ander niet en dat het beide prima is. Er bij staat bovendien dat je elkaar er niet op moet beoordelen. Dus als anderen het wel doen is het ook niet fout. Of lees anders Kolossenzen 2:16. Dus zo onbijbels is dat ook weer niet.
~ Rick
# 1412
10-05-08
@ 12:29
Link
Rick, je bevestigt hierbij heel mooi wat Luuk zegt.
Maar dat is ook precies wat mij tegenhoudt dergelijke bijeenkomsten of andere bijbelkringen bij te wonen. Binnen een discussie komen argumenten (bijna) altijd uit de bijbel, terwijl ik denk dat als het JOUW geloof is, je ook met je eigen visie moet kunnen komen...
Het gevoel dat jij hebt als de buurman op zondag de auto wast, is toch jouw gevoel en niet het gevoel van de bijbel?
~ Sander
# 1419
14-05-08
@ 14:31
Link
Wat betreft die mac donalds. Volgens mij stond er in dat artikel dat hij de jongeren er niet kwaad op aankeek als ze op zondag daar heen gingen. En dat vind ik een goeie zaak. Ik snap niet wat dat met schijnheiligheid te maken heeft eigenlijk. Ik vind het juist open en eerlijk. Iedereen heeft zijn eigen manier van geloven. God heeft veel verschillende mensen geschapen, en daaruit ontstaan veel verschillende kerken en opvattingen. En veel van de mensen nemen de 10 procent letterlijk. En of ze dat nu doen omdat ze vinden dat het moet vanuit de bijbel of omdat ze graag armen helpen en het toch wel kunnen missen, het is in beide gevallen veel meer als velen andere geven. Dus zoiezo een goeie zaak lijkt mij.

En dat mensen bij de doorbrekers bijbelteksten gebruiken in hun discussies lijkt me normaal. Dat is waar ze in geloven. En dat doen ze trouwens niet allemaal, ik ken er niet zoveel uit me hoofd bijv :P
~ Edo
# 1420
14-05-08
@ 14:34
Link
En wat betreft die buurman die op zondag de auto wast. Dat gevoel is van jou en de bijbel. Want als in de bijbel staat dat zondag een rustdag is kun je dat zien als: je moet op zaterdag je brood smeren omdat je dat niet op zondag mag doen, en je kunt het zien als: vandaag ga ik een keer niet in het zwembad werken, maar zelf met me reet in de zon liggen. Lijkt mij een combinatie van de bijbel en je geloof.
~ Edo
# 1422
14-05-08
@ 15:01
Link
Ik heb zondag heerlijk gebarbequed op het terras van een gesloten Barnevelds etablissement en samen met vrienden genoten van het weer en het goede leven onder het afkeurende oog van enkele 'traditionele' medeburgers. Tegen de aanwezigen zei ik het volgende: "...als Hij dit niet 'goed' vindt, dan begrijpen we elkaar werkelijk niet".
~ arjen
# 1423
15-05-08
@ 09:46
Link
hahah master
~ Edo
# 1431
21-05-08
@ 13:54
Link
Als God ergens bezig is hoef je alleen maar te wachten op negatieve reacties. Bevestigd slechts mijn vertrouwen in de kerk! Je kunt er niet onderuit dat er genezingen plaatsvinden en dat God aan het werk is. We leven in de 21ste eeuw, dat moet zich vertalen naar de kerk in my humble opinion. Prachtige aanpak, er gebeuren wonderbaarlijke dingen en nergens vind je meer vrolijkheid.

De kerk groeit inderdaad erg snel. Dat heeft weinig te maken met marketing (beetje kinderachtig en respectloos). Mensen leven graag in de tijd en naar mijn mening zijn er veel kerken die over het stukje vrolijkheid en blijheid lezen en blijven hangen bij het 'slechte in de mens'. Er is blijkbaar veel behoefte aan een moderne kerk met een lage drempel die het anders doet. Slim of sneaky? Bekijk het niet zo. Of je nu bij de gergem zit of bij de doorbrekers, de bijbel is de bijbel en volgens beide leren ben je 'gered'.
~ Niels
# 1445
28-05-08
@ 19:21
Link
In het nieuwe testament staat:
Er is één wet die alle andere wetten overkoepelt. Namelijk: Heb uw naaste lief als uzelf..en heb God lief boven alles.
Nergens staat iets over wat wel en niet mag op de zondag. Dat bepaal je als individu. Jij bepaald wat jij ziet als een rustdag, toch?

En even over die tiende. Je mag zelf bepalen over welk deel je een tiende betaald. De meeste mensen zullen dit doen van het netto loon. (zonder afrek van belasting e.d)
En nog iets, wees maar niet bang. Veel kerken (in ieder geval de kerk waar ik zit) hebben geen grote bankrekening. Ze hebben dat geld nodig om de zendelingen te finaniëren, en om aan goede doelen te geven. Bij ons geen betaalde sprekers (wel een kleine vergoeding). Waar dat geld dan naar toe gaat? Het grootste gedeelte gaat naar goede doelen en de zendelingen. En ander deel zijn de vaste lasten. En een klein deel is voor het gebouw en andere variable kosten etc.
~ Koos
# 1458
18-06-08
@ 15:57
Link
Die gitarist (rechts)
is echt hot..(A)
~ ikhouvandiegitarist:$
# 1459
18-06-08
@ 15:58
Link
weet iemand zijn naam en waar die woont (A)?
~ ikhouvandiegitarist:$
# 1467
08-07-08
@ 23:51
Link
nog even over hoe doorbrekers kijkt naar tienden. Je moet het niet, je mag het! Als jij net als de doorbrekers het verlangen hebt dat God steeds meer mensen red en geneest een een gelukkig leven geeft, dan mag je geven. Ik geef omdat ik wil dat iedereen God leert kennen zoals ik Hem ken. Hij is goed en Hij maakt mijn leven geweldig
~ david
# 1468
09-07-08
@ 00:02
Link
als je wilt weten hoe hij heet moet je maar eens langkomen :P
~ pietje puk
# 1470
09-07-08
@ 20:56
Link
Dus gods liefde is te koop? Dat doet mij aan heeeele andere dingen denken.
~ Sander
# 1471
09-07-08
@ 21:08
Link
ik dacht dat god niet betaald werd voor zijn werk. kennelijk is hij toch niet zo onzelfzuchtig als gedacht....
~ gw
# 1481
18-07-08
@ 01:19
Link
die gitarist is mijn vriend:)!!
~ xxx
# 1489
26-07-08
@ 12:17
Link
Zondag rustdag? Ja, ben ik het mee eens, maar hoe zit dat eigenlijk met moslims die de vrijdag aanhouden? Jehova's/Zevende Dag Adventisten/Joden die de zaterdag aanhouden? Hebben zij ongelijk? En wat te denken over het volgende: als eerste dag van de week geldt in de christelijke en islamitische kalender de zondag, in andere systemen (zoals ISO 8601 en NEN 2772) de maandag. Over tienden gesproken: De Mozaïsche wet waarin de tiendenbetaling omschreven is, was voor het volk Israël bedoeld. Zoals je ziet gaat het weer om respect voor elkaar en niet wat je een ander moet opleggen. Leuk nog een kerk erbij waar mensen het ook naar hun zin hebben, naast al die andere kerken in Barneveld. Dat is toch fijn, want met zijn allen hebben we gemeen dat toenemende ontkerkelijking eigenlijk maar niets is. Denk ook even aan voetbalfans die voor hun cluppie zijn en elkaar het leven zuur kunnen maken. Prachtig om te zien dat het ook anders kan zodra Oranje voetbalt. Dan zijn we broeders van elkaar. In deze discussie zou ik zeggen ga eerst gewoon eens kijken in die kerk. Oordeel dan pas, want vooroordelen kunnen we als geen ander en geen enkel geloof schrijft dat voor...
~ Barnevelder
# 1505
09-09-08
@ 21:58
Link
de bIjbel is hier heel duidelijk over gedenk de Sabbat dag dat gij die heiligd en dat is de zevende dag van de week de zaterdag dus in de bijbel word niet over zondags heiliging gesproken ,sterker nog de zondag heeft niet eens een naam in de bijbel die word gewoon de eerste dag van de week genoemd.
~ T Terpstra
# 1506
11-09-08
@ 13:36
Link
Waarom geen tiende. Is het niet God die zijn zoon heeft gegeven voor onze zonden. Is het niet Jezus die gestenigd is en vreselijke pijn heeft geleden voor al onze zonden en ziekte.
Waar hebben we het over. Waarom niet dat beetje Geld. We hoeven onze zoon niet op te offeren............
uit liefde is een 10de nog niet genoeg
~ Miep
# 1507
12-09-08
@ 13:54
Link
sinds wanneer is Jezus gestenigd? Ik ben niet heel bijbelvast, maar volgens mij is hij gekruisigd. Tegenwoordig heeft de tiende niets, maar dan ook niets meer te maken met een offer voor god, allah, of wie dan ook, maar alleen bedoeld om kerken, moskeeën en andere religieuze instanties in stand te houden. Maar als mensen 10% van hun netto-salaris (denk overigens niet dat er iemand is die zoveel geeft) aan zo'n instantie willen geven, moeten ze dat helemaal zelf weten.
Stuitender is dat die doordraaiers, of hoe ze ook heten, nu ook propageren dat er genezingen plaats vinden en dat is gewoon je reinste oplichting en moet dan ook hard aangepakt worden.
~ trueg
# 1512
13-09-08
@ 19:56
Link
@ T. Terpstra:

"Laat niemand u iets voorschrijven op het gebied van eten en drinken of het vieren van feestdagen, nieuwemaan en sabbat. Dit alles is slechts een schaduw van wat komt – de werkelijkheid is Christus" (Kolossenzen 2:16–17).
~ DoorBrekers en McDonalds bezoeker op zd
# 1531
19-09-08
@ 20:37
Link
xxx....
JA EN JOUW AANSTAANDE MAN ! :)
~ dat weet ze wel
# 1780
10-04-09
@ 14:16
Link
Wie zegt dat de bijbel de waarheid is??
Begrijp me niet verkeerd ik geloof inderdaad in Jezus en God, laat dat duidelijk zijn. Maar de bijbel is samenvoegsel van verhalen die door gelovigen mensen in elkaar werden gezet, sommige verhalen die we schijnbaar niet mogen weten zijn eruit gehaald door de kerk. En de kerk voegt dan hun eigen regels eraan toe, zodat zij kunnen zeggen "ja, maar het staat geschreven". Een voorbeeldje dan, Jezus leven staat mooi geschreven, maar we missen een paar mooie jaren die vooral in de jeugd afspelen. Waarom staat het er niet in? Mogen we iets niet weten? Heeft hij een jeugliefde gehad of was toch verliefd op Maria Magdalena?! Kijk u denkt, meneertje heeft de Da Vinci Code gelezen, maar denkt u zelf even na, hoe zal u reageren als dat wel in stond geschreven??
Dan past het niet meer in het plaatje van de kerk , de Zoon van God, die als normaal mens op aarde rond liep, met de behoeftes van een normale jongeman. Wat ik hiermee wil zeggen dat de kerk voor hun veiligheid regela instelden om de groei van kerken mogelijk te maken.Wat voor regels vraag u dan af? De 10 geboden die staan vast als een huis daar kom ik niet aan.
*Maar zoals geen seks voor het huwelijk
* Geen alcohol in sommige kerken, en dan bedoel de jevoha getuigen. Lees de bijbel en er werd alleen maar gedronken, Jezus dronk ook graag een wijntje dus u mag dat ook wel neem ik aan.
* Geen condoom gebruiken , dit is ook een regel van de kerk, meer kinderen meer leden meer geld. Ik kom zelf uit Barneveld dus weet waar ik over praat.
* Meerdere keren op zondag naar de kerk, wat weer een sociaal iets, stel dat je baas je niet ziet in de kerk.
* Geen Tv ook zoiets?? Maar wel de gordijnen dicht, want ohh wee als een duivels medium in huis hebt.

Zal ik nog doorgaan, geheid denkt u mijn kind doet zoiets niet, uw kind kan tot een bepaalde leeftijd meegebracht worden naar de kerk maar gaat toch een keertje zelf nadenken, net als ik., wat niet klopt.
Maar ik zeg dit graag, maar de zwarte kousen zijn de schijnheiligste van allemaal.
En maar denken dat jullie een VIP Kaartje hebben om in de hemel te komen.

Ik sluit dit af met een iets om over na te denken.

"Hebt u naaste lief, behalve als het niet uit hetzelfde kerkgemeenschap is"
~ Henry T
# 2007
30-05-10
@ 14:22
Link
GELIEFDEN, HET IS onder DE WET DER LETTER OF DE GENADE

Na lange tijd BIJBEL studie omtrent TIENDEN-HEFFING te hebben gedaan ben ik als ZENDELING/VOORGANGER overtuigd dat DE DOCTRINE van TIENDEN-HEFFING voor NIEUW-TESTAMENTISCHE GELOVIGEN onBIJBELS is en dus een DWAAL-LEER.

Deze DOCTRINE is gebaseerd op verdraaing en het ontepas VERGEESTELIJKE van GODS HEILIG WOORD.

Als u meent een GEBOD van DE WET te moeten houden bent u ook VERPLICHT geworden alle andere GEBODEN naar DE EIS van DE GESCHREVEN-WET te moeten onderhouden.

Het is niet toegestaan om zelf maar uit temaken welke GEBOD wel en welk GEBOD niet gehouden moet/kan worden.
LEES wat de Yiddische WETS-GELEERDE APOSTEL Paulus over deze zaken zegt in [GALATEN 5:1-(7)] lees ook [GALATEN 6:15]

LEES COLOSSENZEN waar duidelijk wordt uitgelegd waarom DE APOSTEL deze zaken in GALATEN heeft uitgesproken
[COLOSSENZEN 2:16]

En GELIEFDEN, onder deze benoemde zaken valt zeker ook DE TIENDEN-HEFFING die ook alleen aan het Yiddische boeren-volk opgedragen was ten tijde van HET OUDE-VERBOND.

Net als DE RITUELE SABBAT-DAG en al de andere zaken van DE Yiddische-WET die slechts SCHADUWEN waren van DE WERKELIJKHEID in YESHUA is ook deze TIENDEN-HEFFING vervangen door de DUUR BETAALDE GENADE..

Yiddische NIEUW-TESTAMENTISCHE GELOVIGEN zijn van al deze zaken VRIJ gemaakt door YESHUA (CHRISTUS) [GALATEN 4:4-6]

WIE zijt gij die vleselijk niet Yiddisch is om zich aan DE WET van HET OUDE-VERBOND te houden dat alleen aan/voor het
Yiddische-volk ooit gegeven en opgedragen was, waarvan een Yiddische NIEUW-TESTAMENTISCHE GELOVIGEN is BEVRIJD geworden.

VREDE van GOD DE VADER in ZIJN ZOON zij u allen TOEGEBEDEN.

TEAM TRAVELERS FOR CHRIST Holland/ India/ Myanmar
~ DE REIZIGER
# 2009
02-07-10
@ 08:15
Link
@Lev 27,30

~ Jarno

dat is het oude testament wat is vervangen door de wet van Christus... dus als je dan toch zo nauwkeurig weet wat er wat er in de schrift staat dan ken je deze uitspraak: Laat iedereen geven waartoe hij in zijn hart heeft besloten
~ epie
# 2010
02-07-10
@ 08:21
Link
@ miep het gaat niet om een tiende het gaat om hoeveel je kan missen, iemand met een bijstands-uitkering vragen om een 10e te doneren vind ik grofweg niet verantwoord, en dat iemand die 10.000 euro p/m maand verdiend kan ik begrijpen dat hij het niet wil geven , mensen leven naar wat ze verdienen.... en vergeet niet dat de israelieten meer moesten afstaan ... als een boer een stuk grond had moest hij ook een meter rond z'n land laten staan wat hij niet oogste voor de armen zodat zij niet hoefden te stelen
~ epei

Commentaar toevoegen

This item is closed, it's not possible to add new comments to it or to vote on it
SNEL NIEUWS
SNEL NIEUWS
REACTIES
REACTIES
POPULAIR
POPULAIR
  • Reisnoten uit Azië
  • Duizenden badeendjes zwemmen in de Barneveldse Beek
  • Henk fietst naar Santiago de Compostella!
  • Burgemeester Jos Houben stopt in Barneveld
  • Slipjacht in Wekerom
  • Twitteraars brengen Kadett weer terug
  • Internationale trein stilgezet bij Barneveld Noord
  • Haringproeverij De Rozelaar brengt 880 euro op
  • Zelfbenoemd pastor Peter Paauwe ?? Lijkt wel een discotheek, met het hele media circus er omheen eerste waar de dienst mee begint is, wie...
  • Als doorbrekers zou verranderen in een kerk met houte bankjes en hanglampen aan het plafond en een orgel, zou ik weggaan ja. Want bij zulke...
  • doen doen!!!
  • Geweldig.... het oude station moet terug. Alle oude gebouwen gaan plat.. waarom dan niet weder opbouwen..? het nostalgische aanzicht van...
    uitbarneveld: Reisnoten uit Azië http://t.co/AWn77SM1

    Drukke spits door ongeval op A1

    BARNEVELD Door een ongeluk rijdt het verkeer donderdagochtend met een slakkengangetje van zo’n 4 tot 10km/h richting Amersfoort en de Randstad. Even voor acht uur gebeurde er op de A1 tussen Barneveld en Hoevelaken een ongeval, waardoor Rijk...
    Headlines
    15-04 | | Lees verder...

    Duizenden badeendjes zwemmen in de Barneveldse Beek

    BARNEVELD Duizenden badeendjes zwommen zaterdag 18 juni in de Barneveldse Beek voor een plek op het erepodium. Stichting De Rozelaar organiseerde de badeendjesrace om geld te sparen voor de inrichting van het nieuwe wooncentrum De Vlinder. De race...
    Nieuws
    18-06 | | Lees verder...

    Tower Jumpers op weg naar kampioenschap

    BARNEVELD Opnieuw hebben de heren Tower Jumpers goede zaken gedaan richting het kampioenschap. In eigen huis werd zaterdag VBV verslagen met 129-73.
    Sport
    30-03 | | Lees verder...

    Barnevelds “refoperspectief” opnieuw landelijk bekend

    BARNEVELD In een column op NRC.nl wordt Barneveld opnieuw neergezet als christelijk bolwerk, waar een EO-smaldeel het voor het zeggen heeft. De column is geschreven door Hans Beerekamp, waarin hij de televisie van de afgelopen twee maanden kritisc...
    Opinie
    26-02 | | Lees verder...

    'Een klein stukje door rood'

    BARNEVELD Inmiddels bekend Barnevelder Rinus van Dijk, buitengewoon opsporingsambtenaar in de gemeente Barneveld, werd in 2002 geportretteerd door Jeroen Woudenberg en Lianne Slegh. Beiden toen nog in opleiding aan de Hoge School voor de Kunsten i...
    Beeld
    11-01 | | Lees verder...

    Validate my RSS feed  uitbarneveld is donateur van Onemen  Creative Commons License  KENEmedia uitbarneveld.nl Twitter


    uitbarneveld.nl is een webpublicatie. Opgericht in 2004. Barneveld. Copyright © 2004-2011 uitbarneveld.nl & auteurs. Een product van KENEmedia